FAQ

Veel gestelde vragen

FAQ

Veel gestelde vragen

Algemeen

Over het algemeen is de gemiddelde doorlooptijd tussen opdracht en uitvoering zo’n 2 tot 4 weken. Maar onze klanten weten dat flexibiliteit voor ons heel belangrijk is. Wij denken graag met u mee voor het beste moment van uitvoering. Het kan gebeuren dat er om 12.00 uur gebeld wordt en er diezelfde avond nog een team ingepland staat.

De afdeling planning is proactief bezig om de uitvoering van de ingeplande projecten zo soepel mogelijk te laten verlopen. Wanneer uw projectplanning onverhoopt wijzigt zodat het aanbrengen van de putranden vervroegd of vertraagt, breng dan onze planner zo snel mogelijk op de hoogte. Hoe eerder we het weten, hoe meer mogelijkheden we hebben om de wijziging in te passen.

Zeker, onze accountmanagers staan bekend om hun vakkundige en uitgebreide toelichting op de projectlocatie. Door vooraf samen over een project te lopen worden verassingen tijdens de uitvoering voorkomen.

Een vlot verloop van een project wordt mede bepaald door goede voorbereiding en slim organiseren. Informeer bij uw accountmanager, wellicht zijn er nog mogelijkheden voor optimalisatie en kostenbesparingen.

Het delen van onze specialistische kennis en kunde is onze passie. Presentaties verzorgen we daarom regelmatig. Het is belangrijk dat alle partijen in de keten een juist begrip hebben van de beschikbare asfaltreparatie- en put stel methoden. Onze accountmanagers maken graag tijd vrij voor een presentatie.

Wij zijn altijd op zoek naar talent. Wanneer wij uw interesse hebben gewekt, of u kent iemand met het juiste profiel neem dan gerust contact op. De koffie staat altijd klaar. Voor een overzicht van de openstaande functies, kijk dan op de vacaturepagina.

O-linq

Het O-linq systeem geeft bij een standaard dagmaat ø520 een gemiddelde dagproductie van 10-14 putranden. Gaat het om putrandherstel van verzakte vierkante putranden, dan passen we het PRO-systeem toe en ligt het gemiddelde op 3 putranden per dag.

In diverse onderzoeken is aangetoond dat de total cost of ownership (TCO) van de O-linq putrand lager is dan de standaard oplossingen. Dit komt o.a. door het wegvallen van herstelwerkzaamheden. In aanleg ligt de kostprijs 20% boven een standaard systeem. Dit is één van de redenen waarom het concept zo breed wordt omarmd door Nederlandse gemeenten.

2 uur nadat de laatste O-linq putrand is geplaatst kan de weg weer worden geopend voor verkeer.

Nee, een O-linq putrand is gefundeerd op de putschacht, terwijl een selflevel hangt in het asfalt. Onze adviseurs kunnen nog veel meer vertellen over de verschillen tussen beide systemen en een toelichting geven op de voordelen van het O-linq systeem.

Dit is afhankelijk van de maat en het merk putrand wat gebruikt wordt. Download voor een overzicht de brochure.  Schroom bij vragen niet om te bellen met uw contactpersoon.

De aanleg van O-linq putranden gebeurt in twee fases. Voorafgaande aan de asfaltwerkzaamheden wordt de schacht voorbereid. Na het asfalteren van de deklaag, meestal minimaal 2 dagen later, kunnen de putranden geplaatst worden.

De mortel is een zeer belangrijke schakel in een duurzame fundering van de putrand op de schacht. De stelmortels van Poltec zijn specifiek ontwikkelt voor deze toepassing en bieden snelle draagkracht en hoge technische eigenschappen, zoals rioolgasbestendigheid, in combinatie met gebruikersgemak.

De voorbereidende werkzaamheden kunnen door de aannemer zelf worden uitgevoerd. Dit betekent dat de opbouw van de schacht tot aan de onderzijde van de deklaag gebruiksklaar worden afgewerkt. De benodigde materialen, zoals stelmortel, stelringen, overgangsplaten en stalen afdekplaten worden dan in overleg toegestuurd. Na het asfalteren van de deklaag komen onze specialisten de putranden plaatsen. Het kan zijn dat een slimme fasering van het project de verkeersoverlast substantieel verlaagt en het projectverloop juist versnelt. Onze adviseurs komen graag langs om de mogelijkheden met de uitvoerder door te nemen zodat de juiste gezet stappen gezet worden voor een kwalitatief eindproduct.

Putrandherstel

Het O-linq systeem geeft bij een standaard dagmaat ø520 een gemiddelde dagproductie van 10-14 putranden. Gaat het om putrandherstel van verzakte vierkante putranden, dan passen we het PRO-systeem toe en ligt het gemiddelde op 3 putranden per dag.

2 uur nadat de laatste putrand is hersteld kan de weg weer worden geopend voor verkeer.

De mortel is een zeer belangrijke schakel in de fundering van de putrand op de schacht. De stelmortels van Poltec zijn specifiek ontwikkelt voor deze toepassing en bieden snelle draagkracht, hoge technische eigenschappen in combinatie met gebruikersgemak.

Dit hangt van de situatie af. Als een putrand midden in weg ligt wordt het lastig. Maar als de putrand zich duidelijk op één weghelft bevindt, is het in de meeste gevallen mogelijk om dit in het verkeer te herstellen, uiteraard met de juiste verkeersmaatregelen. Indien nodig verzorgen wij ook verkeersregelaars.

Vaak wel. Iedere situatie is weer anders. We kijken naar de verkeerssituatie, de staat van de putrand en onderliggende stellagen, en tot slot naar de grootte van de asfaltschade rondom de putrand. Zo zijn we goed voorbereid. Daarentegen komt het ook voor de klanten ons foto’s toesturen en zelf een inschatting maken van de benodigde verkeersmaatregelen.

Asfaltreparatie

Beiden zijn mogelijk. Vaak wordt er eerst telefonisch of per mail een indruk gegeven van de schade en komt er vervolgens één van onze specialisten langs om de situatie te beoordelen en een hersteladvies te geven.

Door het periodiek repareren van scheuren kan met een klein budget groot onderhoud worden uitgesteld. Scheurreparatie houdt wegen in een goede conditie en verlengt de levensduur aanzienlijk. Zo voorkomt u vroegtijdig de ingrijpende en kostbare investering die nodig is bij de vervanging van de deklaag.

Direct Inject, de methode die wij gebruiken om de scheuren in het wegdek te vullen, injecteert de warme bitumen onder druk in de voeg. Dit verlengt de levensduur van de reparatie doordat de  voegvulmassa dieper indringt in de scheur.

De kwaliteitskenmerken van bitumen worden grotendeels bepaald door de mate van polymeermodificatie. Hoogwaardige bitumen onderscheidt zich in een goede hechting en een langdurige flexibiliteit. Bitumen van een mindere kwaliteit worden door oxidatie sneller stug, waardoor het de uitzetting en krimp van het wegdek niet meer kan opgevangen. Het gebruik van hoogwaardige bitumen hebben daarom veel invloed op de duurzaamheid van de uitgevoerde asfaltreparatie.

Ja, dat klopt. Indien gewenst ontvangt u als klant de GPS gegevens van alle gevulde scheuren. Zo bouwt u een administratie op van de gevulde scheuren in uw gemeente in de loop der jaren.

Veilig werken staat voorop. Wanneer een veilige uitvoering niet mogelijk is, wordt een project niet gestart. We willen dat zowel ons personeel, als weggebruikers veilig thuis komen. Dit doen we met passende veiligheids- en verkeersmaatregelen die voldoen aan de CROW standaarden.

Iedere projectaanvraag wordt beoordeeld door de Productmanager Bitumineuze Diensten en zal worden uitgevoerd met het juiste type bitumen. De bitumen die bij de asfaltreparaties door Van den Broek gebruikt worden zijn van hoge kwaliteit, maar hebben ieder hun eigen toepassing. Zo zijn er bitumen voor ontwikkeld voor gebruik op parkeerplaatsen, taluds en dijken en bijv. fietspaden (rode voegvulling).

Wij zoeken jou!

3 vacatures