SCHEURREPARATIE
direct inject, een bewezen techniek
SCHEUR-REPARATIE
direct inject, een bewezen techniek
Scheur-reparatie
Scheuren en naden in het asfalt zijn helaas onvermijdelijk. Naden kunnen ontstaan bij de aansluiting tussen de oude en nieuwe asfalt laag. Terwijl scheurvorming optreed door vermoeiing van asfalt en weer- en verkeersinvloeden. Hierdoor mist de deklaag het vermogen om voldoende te herstellen na verkeersbelasting. Daarnaast kunnen gebreken in de wegfundatie leiden tot craquelé en bestaande scheuren in de onderlagen van het asfalt door reflecteren naar de asfaltdeklaag.
Een toekomst-bestendige oplossing
Gelukkig zijn deze scheuren en naden vaak met klein onderhoud te repareren. Maar dat geldt alleen als het tijdig gebeurt. Schakel daarom op tijd de hulp in van een specialist die gebruikmaakt van de juiste machines en materialen.
Het vervangen van een deklaag is kostbaar voor de wegbeheerder en ingrijpend voor omwonenden. Terwijl een klein onderhoudsbudget voorkomt dat u vroegtijdig voor ingrijpende investeringen komt te staan. Door het tijdig herstellen van aanwezige scheuren blijft de weg langer in optimale conditie. Dit maakt scheurreparatie in veel gevallen tot de meest kosteneffectieve manier om uw weg in een goede conditie te houden.
Direct Inject, een bewezen techniek
Scheuren en naden in het asfalt vul je met een bitumineuze voegvulmassa. Van den Broek maakt gebruik van moderne voegvulmachines met verfijnde technieken. Door blijvend te innoveren is een methode ontwikkeld waarmee hoge kwaliteit en snelheid samenkomen. Dit is de Direct Inject methode. In tegenstelling tot verouderde technieken wordt bij Direct Inject de bitumen onder druk geïnjecteerd in de scheur. De hoge productie zorgt er tegelijkertijd voor dat de warme bitumen pas in de scheur afkoelen. Dit betekent een uitstekende hechting aan het asfalt en daarmee een langdurige vulling van de scheur.
GPS registratie
Door koppeling van GPS informatie met onze machines, is het mogelijk als wegbeheerder om vooraf aan te geven waar de herstelwerkzaamheden nodig zijn.
Tijdens en na de werkzaamheden kan er worden ingelogd om te zien waar de werkzaamheden zijn uitgevoerd. Een koppeling met een GIS systeem maakt de historie van de herstelwerkzaamheden zichtbaar. Zo heeft de beheerder goed in kaart wat de status is van zijn wegennet.
• Een bewezen techniek
• Accurate GPS registratie
• Snel en efficiënt
Gemodificeerd per segment
Per project wordt het juiste type bitumen geselecteerd. Deze keuze is afgestemd op de functie van het wegdek. Zo zijn er bijvoorbeeld bitumen ontwikkeld voor gebruik op parkeerplaatsen. Deze zijn in hoge mate bestand tegen wringend en draaiend verkeer. Andere soorten onderscheiden zich door een beperkte vloeibaarheid en worden toegepast op taluds en dijken. Voor het herstel van fietspaden maakt men gebruik van rode voegvulling.
De kwaliteitskenmerken van bitumen worden grotendeels bepaald door de mate van polymeermodificatie. Hoogwaardige bitumen onderscheiden zich door een goede hechting en een langdurige flexibiliteit. Niet gemodificeerde bitumen worden vanwege het oxidatieproces sneller stug, waardoor het de uitzetting en krimp van het wegdek niet langdurig kan opgevangen. Het gebruik van de juiste kwaliteit en het juiste type bitumen heeft daarom veel invloed op de duurzaamheid van de uitgevoerde asfaltreparatie.
05
Scheur-reparatie in 5 stappen
Bekijk hieronder de werkwijze van Van den Broek in de praktijk.
01
Weginspectie en advies door asfaltspecialist. Indien gewenst samen met de wegbeheerder.
02
Het schoon en droog branden van het asfalt met behulp van hete lucht.
03
Onder druk injecteren van de warme bitumen in de scheur van het asfalt.
04
Afstrooien met fijn split zodat de weg direct weer beschikbaar is voor het verkeer.
05
Het accuraat registreren van de gerepareerde scheuren met GPS.
De norm in asfaltherstel
Geen opdrachtgever of klus is hetzelfde. Maar wat al onze opdrachtgevers gemeen hebben, is dat ze veel belang hechten aan hoogwaardige en toekomstbestendige oplossingen. Als specialist op het gebied van duurzaam wegonderhoud kunnen we ze daar als geen ander aan helpen. Dankzij ons internationale netwerk lopen we al jaren voorop in onze markt. Bovendien laten we geen kans onbenut om onze middelen en methodes te verbeteren. Zo bepalen we zelf de norm in asfaltherstel.