IN GOEDE BANEN LEIDEN

7 vragen aan Maarten – Voorman Asfaltreparatie

IN GOEDE BANEN LEIDEN

7 vragen aan Maarten – Voorman Asfaltreparatie

7 vragen aan Maarten

1 – Van den Broek heeft dagelijks heel wat ploegen op de weg om specialistisch werk uit te voeren aan de Nederlandse infra. Welk type werk heeft jou voorkeur?

Het voegvullen heeft mijn voorkeur. Hierin heb ik me zo veel mogelijk in gespecialiseerd.

2 – Wat maakt het werk van een voorman in de wegenbouw bijzonder?

Je werk met veel diverse type mensen. Je hebt veel contact met klanten, kantoor en uitvoerend personeel. Al deze verschillende functies nemen hun eigen uitdagingen mee. En ik vind leuk om dat in goede banen te leiden.

3 – Wanneer voldoet een gerepareerde weg aan jou kwaliteitseisen? Wanneer is hij pas echt goed of wanneer ga je met een tevreden gevoel naar huis?

Er is niet 1 manier hoe een weg goed gerepareerd is. Dit ligt volledig aan de wens van de klant. Soms word een weg dusdanig gerepareerd zodat hij nog 1 winter meekan.  Maar meestal word een reparatie voor een lange tijd gevraagd. Dan is het belangrijk dat je zo dun mogelijk afvult zodat je de voegvulling bijna niet voelt wanneer je er overheen rijd.

4 – Op welk prestatie of project van de afgelopen jaren ben je het meest trots?

Dat het project voor de RDW. Hier moesten wij het testterrein repareren. Daarbij kwam een lange bocht met een aantal procent helling erin. Dit was een indrukwekkende locatie. Maar wij werken door heel het land en komen dagelijks prachtige plekken tegen. Dus ik heb niet echt specifiek 1 plek of project dat er uitspringt

5 – Welk noemenswaardig voorval tijdens je werk zul je niet snel vergeten? 

Dat was in Den Bosch. Hier moesten we een aantal scheuren repareren in beton. En zonder dat we wisten stond er een complete cameraploeg. Die foto’s en video’s van mij maakte toen ik aan het branden was.

6 – Jullie werken iedere dag in het verkeer, wordt het je wel eens moeilijk gemaakt?

Ja, zelfs mensen die op vakantie zijn hebben haast. We proberen zo min mogelijk overlast te bezorgen. Maar dit kunnen we nooit helemaal wegnemen. En als mensen dan een keer een minuut moeten wachten is het al snel teveel gevraagd.

7 – Waarom zouden jonge mensen moeten kiezen voor een baan in de infra?

Je leert er veel. Je krijgt meer discipline. Altijd buiten aan het werk. Je ziet veel van het land en zelfs daarbuiten. En we krijgen relatief veel vrijheid in hoe we de dingen aanpakken op het werk.

Wij zoeken jou!

3 vacatures